Syrena 102

Syrena 102

Syrena 102

Od marca 1962 roku rozpoczęto produkcję modelu Syreny oznaczonego symbolem 102. Zmiany objęły głównie nadwozie i instalację elektryczną. Uwagę zwracało dwubarwne lakierowanie nadwozia. Dach był zawsze w kolorze kości słoniowej. Wprowadzono boczne listwy ozdobne. Zwiększyła się objętość komory bagażnika dzięki zmianie położenia koła zapasowego z poziomego na niemal pionowe. Skrócono także pokrywę bagażnika oraz zastosowano nowy zamek przyciskowy. We wnętrzu samochodu umieszczono nowe odchylane, indywidualne fotele przednie. Dźwignię sterowania hamulcem ręcznym przeniesiono z lewej części podłogi pod tablicę rozdzielczą. Wprowadzono zespolone lampy tylne oraz nową stacyjkę z drugim położeniem do włączania rozrusznika.

Syrena 102 S

Ze względu na dalszy wzrost produkcji z poziomu 5500 szt. do 8000 szt. rocznie przy ograniczonych możliwościach dostawy silników z bielskiej WSM rozpoczęto rozmowy z NRD na temat zakupu pewnej liczby zespołów napędowych Wartburga w celu ich montażu do Syren. Po badaniach prototypów stwierdzono, że konstrukcja Syreny jest dostatecznie wytrzymała i można w niej montować silnik o mocy o 40°/o większej. W sierpniu 1963 roku trafiła na rynek pierwsza partia Syren 102 S wyposażonych w zespół napędowy Wartburga 312. Trzycylindrowy silnik o objętości skokowej 992 cm3 osiągał moc maksymalną 33 kW przy 4200 obr/min. Czterobiegowa skrzynka przekładniowa miała synchronizację II, III i IV biegu, co znacznie ułatwiało prowadzenie pojazdu. Na zewnątrz samochód wyróżniał się inna atrapą przednią oraz nowymi listwami bocznymi. Znacznie poprawiły się osiągi pojazdu. Szybkość maksymalna wynosiła 125 km/h.

Zmiany wprowadzone w stosunku do poprzednich modeli:
  • Na Zewnątrz:
    • Mniejszy rozmiar ogumienia (5.60x15 zamiast 5.25x16)
    • Dwubarwne lakierowanie
    • Powiększony o 30% bagaznik
    • Zmieniony ksztalt i zamknięcie bagażnika
    • Wspólne lampy tylne
    • Zmiana wytłoczki tylnego blotnika
    • Skrócone drzwi i dodana listwa progowa
    • Dwie wycieraczki pracujące współbieżnie
    • Drobne zamiany w oknach
  • Wewnątrz:
    • Godło modelu 102 na tablicy rozdzielczej
    • Dzielone siedzenia kierowcy i pasażera
    • Hamulec ręczny pod tab. rozdzielczą uruchamiany prawą ręką
    • Dłuższe ramiona pedałów hamulca i sprzęgła
    • Załączanie rozrusznika kluczykiem stacyjki
    • Giętki pręt wyłącznika kierunkowskazów
    • Wyposażenie wnętrza w 2 popielniczki
  • W Silniku
    • Usunięcie drugiego tłumika
    • Zastosowanie membranowej pompy paliwa
  • W podwoziu
    • W zawieszeniu przednich kół amortyzatory teleskopowe




    POWRÓT DO MENU                 lub                 DALSZY CIĄG HISTORII

Wersja ekskluzywna

Syrena 102

Syrena 102

Bagażnik dachowy

Rzut okiem na tyły

Kto się mną zajmie?

Piękna malowanie

Serce wozu

Deska rozdzielcza

Syrena 102
Copyright 2004 - Luchio - All rights reserved.