|
Syrena 102
Od marca 1962 roku rozpoczęto produkcję modelu Syreny oznaczonego symbolem 102. Zmiany objęły głównie nadwozie i instalację elektryczną. Uwagę zwracało dwubarwne lakierowanie nadwozia. Dach był zawsze w kolorze kości słoniowej. Wprowadzono boczne listwy ozdobne. Zwiększyła się objętość komory bagażnika dzięki zmianie położenia koła zapasowego z poziomego na niemal pionowe. Skrócono także pokrywę bagażnika oraz zastosowano nowy zamek przyciskowy. We wnętrzu samochodu umieszczono nowe odchylane, indywidualne fotele przednie. Dźwignię sterowania hamulcem ręcznym przeniesiono z lewej części podłogi pod tablicę rozdzielczą. Wprowadzono zespolone lampy tylne oraz nową stacyjkę z drugim położeniem do włączania rozrusznika.
Syrena 102 S
Ze względu na dalszy wzrost produkcji z poziomu 5500 szt. do 8000 szt. rocznie przy ograniczonych możliwościach dostawy silników z bielskiej WSM rozpoczęto rozmowy z NRD na temat zakupu pewnej liczby zespołów napędowych Wartburga w celu ich montażu do Syren. Po badaniach prototypów stwierdzono, że konstrukcja Syreny jest dostatecznie wytrzymała i można w niej montować silnik o mocy o 40°/o większej. W sierpniu 1963 roku trafiła na rynek pierwsza partia Syren 102 S wyposażonych w zespół napędowy Wartburga 312. Trzycylindrowy silnik o objętości skokowej 992 cm3 osiągał moc maksymalną 33 kW przy 4200 obr/min. Czterobiegowa skrzynka przekładniowa miała synchronizację II, III i IV biegu, co znacznie ułatwiało prowadzenie pojazdu. Na zewnątrz samochód wyróżniał się inna atrapą przednią oraz nowymi listwami bocznymi. Znacznie poprawiły się osiągi pojazdu. Szybkość maksymalna wynosiła 125 km/h.
Zmiany wprowadzone w stosunku do poprzednich modeli:
- Na Zewnątrz:
- Mniejszy rozmiar ogumienia (5.60x15 zamiast 5.25x16)
- Dwubarwne lakierowanie
- Powiększony o 30% bagaznik
- Zmieniony ksztalt i zamknięcie bagażnika
- Wspólne lampy tylne
- Zmiana wytłoczki tylnego blotnika
- Skrócone drzwi i dodana listwa progowa
- Dwie wycieraczki pracujące współbieżnie
- Drobne zamiany w oknach
- Wewnątrz:
- Godło modelu 102 na tablicy rozdzielczej
- Dzielone siedzenia kierowcy i pasażera
- Hamulec ręczny pod tab. rozdzielczą uruchamiany prawą ręką
- Dłuższe ramiona pedałów hamulca i sprzęgła
- Załączanie rozrusznika kluczykiem stacyjki
- Giętki pręt wyłącznika kierunkowskazów
- Wyposażenie wnętrza w 2 popielniczki
- W Silniku
- Usunięcie drugiego tłumika
- Zastosowanie membranowej pompy paliwa
- W podwoziu
- W zawieszeniu przednich kół amortyzatory teleskopowe
POWRÓT DO MENU
                lub                
DALSZY CIĄG HISTORII
|
|
|
Wersja ekskluzywna
Syrena 102
Syrena 102
Bagażnik dachowy
Rzut okiem na tyły
Kto się mną zajmie?
Piękna malowanie
Serce wozu
Deska rozdzielcza
Syrena 102
|
|