|   | 
 
Ponieważ serwis "Ocalić od zapomnienia" ma na celu przyblizenie sylwetek wszystkich samochodów polskiej produkcji, a nie montowanych w Polsce, dlatego też nie ma tu obecnie produkowanych modeli Fiata czy Daewoo. Na stronie CC znajduje się tylko krótka historia modelu oraz jego polskie przeróbki, których nie sposób pominąć.
 Historia modelu:
 - Czerwiec 1991 rozpoczęcie produkcji (z silnikami: 704 bez katalizatora i 903 z wtryskiem i katalizatorem)
 - Październik 1991 dochodzi silnik 903 bez katalizatora
 - 11 grudzień 1991 Uzyskanie homologacji od Ministra Komunikacji na model 700, nr hom. 370 
grudzień 1991 oficjalna prezentacja i rozpoczęcie sprzedaży
 - Październik 1992 dochodzi silnik 704 z katalizatorem
 - Kwiecień 1993 pojawia się klimatyzacja jako wyposażenie dodatkowe w modelach z silnikiem 900
 - Maj 1993 w silnikach 903 cm3 zostaje zmniejszona pojemność skokowa do 899 cm3 (skrócenie skoku tłoka o 0,3 mm), dzięki temu modele z tymi silnikami trafiają do niższej grupy podatkowej i ubezpieczeniowej.
 - Grudzień 1993 "Maquillage", czyli makijaż - nowe wskaźniki itp.
 - Październik 1994 pojawia się model Sporting (silnik 1108 cm3)
 - Luty 1995 wyprodukowany został 500 000 egzemplarz Cinquecento
 - Lipiec 1995 zaprzestanie produkcji modeli bez katalizatora (ze względu na przepisy)
 - Połowa 1995 pojawia się model SX - z bogatszym wyposażeniem
 - 1996 pojawia się poduszka powietrzna kierowcy i pirotechniczne napinacze pasów jako wyposażenie dodatkowe dla modeli z silnikami 900 i 1100 Sporting
 - Styczeń-grudzień 1997 Cinquecento jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce w tym okresie
 - 16 lipca 1997  został wyprodukowany MILIONOWY egzemplarz Cinquecento
 - Marzec 1998 oficjalna prezentacja następcy - Fiata Seicento
 - Pazdziernik 1998 - zakończenie produkcji.
 
 Na zdjęciach modele :
 - Seryjny model Cinquenento
 - Zamaskowany prototyp CC oznaczony symbolem x1/79 ( 79 to rok rozpoczecia prac nad projektem ! ) podczas jazd próbnych w okolicach Bielska
 - Cinquecento Bombix z OBR SM FSM - WIĘCEJ SZCEGÓŁÓW -
 - Cinquecento z bagażnikiem firmy Galmet
 - Cinquecento w wersji 4 drzwiowej - WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW -
 - Cinquecento z napędem na 4 koła opracowany w Ośrodku Badawczo Rozwojowym FSM i FSO
 |