|
Wielka modernizacja
W czerwcu 1991 r, wszedł do produkcji Polonez Caro. Wprowadzono w nim wiele nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych. Miały one na celu przede wszystkim podwyższenie walorów eksploatacyjnych, wygody jazdy i estetyki nadwozia.Caro stał się zupełnie nowym autem. Wprowadzono w nim wiele nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych. Miały one na celu przede wszystkim podwyższenie walorów eksploatacyjnych, wygody jazdy i estetyki nadwozia.Caro stał się zupełnie nowym autem. Ponownie zmieniono niektóre elementy wnętrza samochodu. Zastosowano ruchome górne mocowanie pasów bezpieczeństwa przednich siedzeń.
Do produkcji weszły nowe odmiany silnikowe o pojemności skokowej 1,5 1 i (w 1992 r.) 1,61 - z jednopunktowym wtryskiem paliwa, z katalizatorem lub bez, przeznaczone do zasilania benzyną bezołowiową (silniki Poloneza zostały przystosowane do benzyny bezołowiowej w IV kwartale 1989 r. - decyduje tutaj numer silnika).
W październiku 1991 r. rozpoczęto produkcję Poloneza z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym z koncernu PSA (Citroen), o pojemności skokowej 1905 cm' i mocy 51 kW.
Klient Fabryki Samochodów Osobowych mógł teraz nabyć również Poloneza z wyposażeniem opcyjnym. Należały do nich: koła jezdne ze stopów lekkich, fotele typu sportowego z integralnym zagłówkiem firmy Inter - Groclin, autoalarmy, centralne blokady zamków drzwiowych, elektryczny mechanizm podnoszenia i opuszczania szyb w drzwiach przednich, uchylny dach, radioodtwarzacze, głośniki, lakiery nadwoziowe metalizowane.
W 1. połowie 1993 r. poszerzono 0 60 mm zawieszenie z przodu i tyto, a jesienią wprowadzono nową deskę rozdzielczą, nowy mechanizm wycieraczek i filtr powietrza oraz zmodernizowany układ zapłonowy. Bezpieczniki i przekaźniki umieszczono pod tablicą rozdzielczą z lewej strony. Zmieniono wiązki elektryczne, wprowadzając złącza hermetyczne. Zawór nagrzewnicy umieszczono przy silniku. Wprowadzono podświetlane wyłączniki klawiszowe oraz hydrauliczny regulator lamp przednich. Poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne. Wprowadzono nowe pierścienic tłokowe, a w wersji 1600 również nowe tłoki. Moduły zazębienia stałego. III i IV biegu zostały zmniejszone.
Zastosowano wiele innych zmian poprawiających niezawodność samochodu i jego funkcjonalność. Jest on wyposażany również w aluminiowy szesnastozaworowy silnik z wtryskiem paliwa firmy Rover typu K 16 MPI, o pojemności skokowej 1,4 I i mocy 76 kW . Do wyposażenia dodatkowego dołożono elektroniczne urządzenie zabezpieczające przed korozją, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, komplet ospojlerowania.
POWRÓT DO MENU
                lub                
DALSZA CZĘŚĆ HISTORII
|
|
|
Polonez Caro
Polonez Caro
Polonez Caro
Polonez Caro
Polonez Caro
Polonez Caro
Polonez Caro
|
|