Polonez 4x4

Polonez 4x4

Zanim powstał Analog

Wraz z projektem samochodu dostawczego Polonez pick-up powstał Polonez pick-up z napędem na obie osie. Prototyp został zaprojektowany, wykonany i przebadany w latach 1987-1989, oczywiście w tym samym instytucie. Konstrukcja tego pojazdu różniła się nieco od modelu podstawowego. Wzmocniono przednią część podłogi i wykonano punkty mocowania skrzyni rozdzielczej. Usunięto mocowanie łożyska pośredniego wału napędowego i przeniesiono koło zapasowe pod skrzynię ładunkową. Kabina kierowcy znajdowała się wyżej o 8 cm. Zmieniono konstrukcję i technologię wykonania podłużnic ramy. Obniżono górną i dolną krawędź skrzyni ładunkowej. Po obu stronach tej skrzyni znajdowały się różnej wielkości stopnie ułatwiające wejście do jej wnętrza. Właściwy ich kształt miał być wybrany w trakcie badań eksploatacyjnych prototypu. Skrzynię ładunkową wyposażono w dwie różne plandeki. Pierwsza była podobna do wykonanej w prototypie 4x2. Z tą samochód byt eksploatowany. Jako alternatywę wykonano płaską plandekę zakrywającą "otwór" skrzyni ładunkowej. Z tą plandeką pojazd demonstrowano na pochodzie pierwszomajowym w 1988 r.

Skrzynia rozdzielcza była jednobiegowa z planetarnym mechanizmem różnicowym i blokadą. Rozkład momentów na mosty napędowe byt proporcjonalny do rozkładu nacisków na osie przy jego nominalnym obciążeniu. Zawieszenie tylne wyposażono w stabilizator. Dolne wahacze zawieszenia przedniego zamocowano do - wspornika przedniego mostu. Zwrotnice i piasty przystosowano do na pędu kół przednich. Wały napędowe - (3 szt.) wykonano ze standardowych wałów Poloneza. Przedni most powstał z przebudowy tylnego mostu. Polegała ona na wykonaniu nowych obudów półosi a i sztywnym zamocowaniu mostu do wsporników w kabinie kierowcy. Przysunięcie przekładni głównej maksymalnie blisko osi podłużnej samochodu spowodowało konieczność lekkiego przetłoczenia miski olejowej silnika. Półosie napędowe (przedniego mostu) z przegubami wykonano z półosi samochodu Niva - 2121.




POWRÓT DO MENU           lub           KOLEJNE AUTO


Copyright 2004 - Luchio - All rights reserved.