|
Montaż PF 128p
Samochód PF 128 ma silnik 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu wozu i ustawiony tak, ze skrzynia biegów i przekładnia główna przesunięte są na lewą stronę. Słabym punktem są natomiast przełożenia skrzyni biegów: dwójka jest krótka, trójka zaś długa i szybka. Między nimi wyczuwa się jak gdyby dziurę.
W porównaniu z limuzyną wyrzucono w zawieszeniu stabilizator przechyłu i zastąpiono go dwoma drążkami biegnącymi do przodu. Fiat 128 coupe ma zawieszenie typ zwrotnic kolumnowych ze sprężynami śrubowymi. Zawieszenie tylne składa się z pojedynczych wahaczy i amortyzatora teleskopowego spełniającego rolę kolumny McPhersona. Poprzeczny resor piórowy, chwytany w dwóch miejscach, jest tylko elementem sprężystym, a do kinematyki kół się nie wtrąca. Z lewym wahaczem połączony jest drążek sterujący zaworem ograniczania ciśnienia hamowania w układzie kół tylnych. Zapobiega to przedwczesnemu blokowaniu kół tylnych. Rozstaw osi skrócono, w porównaniu z limuzyną,128 o 22 cm.
Sylwetka pojazdu jest dość ciekawa, choć przyjęte rozwiązanie ogranicza widoczność do tyłu, a niskie położenie fotela kierowcy sprawia, że i do przodu widoczność mogła by być lepsza. Wysoko przebiegająca dolna krawędź szyby tylnej pozwala na uzyskanie 300 litrowego bagażnika, mimo umieszczenia pod bagażnikiem 50 litrowego zbiornika paliwa (w limuzynie 38 litrowego).Ze względu na ograniczoną ilość miejsca na siedzeniach tylnych trudno uważać PF 128 S-1100 za pojazd rodzinny. Komfort pogarszają także twarde resorowanie i duży hałas od silnika, ale to w końcu samochód sportowy...
Prędkość maksymalna Polskiego Fiata 128 coupe z silnikiem 1100 wynosi ponad 150 km/h. Na rozpędzenie się do 100 km/h samochód potrzebuje 13 sekund i 33 sekund do 140 km/h. Zużycie paliwa dość niskie: 6 l przy 80 km/h, 8 l przy 110 km/h i 12,5 l przy 150 km/h.
POWRÓT DO MENU
                lub                
KOLEJNY FIAT
|
|
|
PF 128P 3p
PF 128P Coupe
PF 128P Coupe
PF 128P 3p
PF 128P 3p
|
|