|
Wersja Tropikalna z Sanoka
Od 1960 roku Nysy produkowano także w zakładach Autosan w Sanoku. Fabrykę w Nysie opuszczały samochody niewykończone, niepolakierowane, bez wyposażenia. Fabryka w Sanoku dzięki większym możliwościom technicznym przygotowywała te samochody do eksportu.
Technicznie samochody te nie różniły się od swoich "biedniejszych" sióstr z Nysy, ale zewnętrznie to juz była całkiem inna bajka. Wersje eksportowe lakierowana zazwyczaj 2-kolorowo. Dach był biały, dół w żywych kolorach, z boku malowano także czasem 2 pasy w kolorze kości słoniowej. Ciekawą kolorystykę nadwozia uzupełniały m.in. zasłony w oknach w kolorze np. fioletowym !
Udana była także przednia krata wlotu powietrza - większa, z chromowana obwódką i dużym napisem NYSA tuż na klapą. Ta dużo większa od seryjnej atrapa chłodnicy była konieczna gdyż większość eksportu to wersje "tropikalne" a duży wlot zapewniał lepsze chłodzenie.
Fabryka Autosan dzięki wspomnianemu wcześniej większemu potencjałowi technicznemu lakierowała samochody techniką piecową, co także nie pozostawało bez wpływu na trwałość samochodów. We wnętrzu Sanockich Nys znajdowało sie 9 do 10 miejsc dla pasażerów a na wyposażeniu były takie "gadżety" jak radio.
Nie doszukałem sie w monografii o Autosanie wzmianki ile tych mikrobusów tam powstało, wiem jedynie że od 1960 do półrocza 1962 wyprodukowano ich około 800 sztuk. Ile powstało później nie wiem.
|
Nysa z Sanoka
|
Nysa z Sanoka
|
Nysa z Sanoka
|
Nysa z Sanoka
|
Nysa z Sanoka
|
Nysa z Sanoka
|
|
|
|