|
Wykaz ważniejszych zmian wprowadzonych podczas produkcji:
- zmiana kratki wymiany powietrza w słupku tylnym z wąskiej na szerszą od X 1968 r.
- wał napędowy bezobsługowy (przeguby z własnym zapasem smaru) od numeru 58 140
- dźwignia zmiany biegów na podłodze (tunelu) zamiast pod kierownicą od IX 1971 r.
- zamknięty układ chłodzenia od 1972 r. od numeru 113 250
- silnik spełniający warunki ograniczonej toksyczności spalin od III 1972 r. ( 1500 ;; nr silnika 67 980, 1300 ;; nr silnika 75 598 )
- osłona wału napędowego zabezpieczająca wał przed opadnięciem na ziemię (w wypadku urwania) od nr 128 237
- tylny most na drążkach reakcyjnych od nr 171 850
- klamki kasetowe od nr 171 850
- krata wlotu powietrza z tworzywa od nr 171 850
- lusterko wsteczne bezpieczne od nr 171 850
- miękkie uchwyty korbek otwierania okien od nr 171 850
- hamulce z układem dwuobwodowym na przednie i tylne koła od 1972 r. od nr 131 705
- kierownica bezpieczna od XII 1973 r.
- elektryczny spryskiwacz szyby od XII 1973 r.
- akumulator w obudowie przeźroczystej od I 1975 nr 283 735
- zmiana wystroju zewnętrznego i wewnętrznego samochodu (MR 75) od III 1975 r.
- wał rozrządu (typ 177) od III 1975 r.
- nowa nagrzewnica oraz dwubiegowy silnik dmuchawy od III 1975r.
- przełącznik przerywanej pracy wycieraczki od III 1975 r.
- ręczny korektor ustawienia świateł mijania od III 1975 r.
- silnik odprężony 1300 cm3 i 1500 cm3 od III 1975 r.
- śruba mocująca przednie ramię górnego wahacza do nadwozia od V 1975 r.
- tłoki produkcji WSK Gorzyce od I 1976 r.
- pompa paliwa (zunifikowana z Fiatem 126P) od V 1976 r.
- nowy tylny most od V 1976 r.
- usunięcie podłokietnika środkowego oparcia tylnego siedzenia od V 1976 r.
- usunięcie szyb obrotowych drzwi przednich i zastąpienie szybą stałą od V 1976 r.
- wał napędowy o konstrukcji dotychczasowego wału kombi od VII 1976 r.
- układ wydechowy o zmniejszonej głośności od IX 1976 r.
- usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika ( 1500 ;; nr silnika 356 780, 1300 ;; nr silnika 211 622 )
- przemieszczenie wszystkich przekaźników na prawą stronę od IX 1976 r.
- zabezpieczenie wkręta regulacyjnego składu mieszanki wolnych obrotów w gaźniku przed samowolną regulacją od I 1977 r.
- wprowadzenie wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby (kombi) od VI 1977
- wprowadzenie koła kierowniczego i osłony z samochodu Polonez od IX 1978 r.
- wprowadzenie innego sposobu otwierania pokrywy bagażnika ;; linką od wnętrza auta od IX 1978 r.
- wprowadzenie w tłokach produkcji WSK Gorzyce trzeciego pierścienia zgarniającego z rozprężnym ekspanderem ( 1500 ;; od II 1979, 1300 ;; od XI 1978 )
- sprzęgło z centralną sprężyną i nową tarczą (nie w pełnej produkcji) od I 1979 r.
- usunięcie lampek sygnalizacyjnych otwartych drzwi i wprowadzenie w to miejsce odblasków od VIII 1979 r.
- wydłużenie końcówki kołnierzowej starego mostu o 20 mm dla zunifikowania długości wałów napędowych dla obu tylnych mostów) od nr 614 691
- zunifikowanie poprzeczki przedniego zawieszenia z poprzeczką auta Polonez od VIII 1979 r.
- wprowadzenie zaworka w przewodzie odpowietrzającym (przy rurze wlewu paliwa zabezpieczenie przed wylaniem się paliwa w przypadku wywrócenia się auta) od XI 1979
- wprowadzenie filtra paliwa na przewodzie pomiędzy pompą paliwa a gaźnika (filtr z samochodu Polonez) od XII 1979 r.
- usunięcie listew progowych od VIII 1980 r.
- dźwignia zwrotnicy z auta Polonez, uległ zmianie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z 3o 10' na 4o 30' od IX 1980 r.
- wprowadzenie sprzęgła z centralną sprężyną w 100% produkcji od I 1981 r.
- wprowadzenie wałów napędowych o średnicy 45 mm do wszystkich odmian od XI 1981 r.
- wprowadzenie innego sposobu mocowania zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia od V 1982 r.
- zmiana nazwy auta Polski Fiat 125P na FSO 125P oraz wprowadzenie nowego znaku firmowego na kracie wlotu powietrza od I 1983 r.
- w zestawie wskaźników zastosowano czujnik temp. wody i poziomu paliwa z auta Polonez, powoduje to zmianę charakterystki czujników od I 1983 r.
- alternator 9
- diodowy i regulator napięcia z auta Polonez od I 1983 r.
- wprowadzenie mechanicznego sterowania sprzęgła bez skoku jałowego (bezobsługowe) od VI 1983 r.
- wprowadzenie małych kołpaków kół z czarnego tworzywa od IV 1983 r.
- lampki boczne kierunkowskazów od IV 1983 r.
- usunięcie lampki bagażnika, zapalniczki, gniazda zapalniczki oraz programatora przerwy wycieraczek (możliwośc podłączenia) od IV 1983 r.
- usunięcie lampki oświetlenia schowka od IV 1983 r.
- wprowadzenie klamek wewnetrznych i korbek opuszczania szyb z auta Polonez od IV 1983 r.
- usunięcie listew zewnetrznych drzwi od IV 1983 r.
- usunięcie odblasków drzwiowych od IV 1983 r.
- podłokietniki starego typu ;; małe od IV 1983 r.
- wprowadzenie zunifikowanego nadwozia pozwalającego na montaż silników zarówno z Fiata 125P i Poloneza od XI 1983 r.
- wprowadzenie skrzynki biegów z auta Polonez od XI 1983 r.
- wprowadzenie przekaźników małogabarytowych zgrupowanych w jednym miejscu od XI 1983 r.
- silnik z samochodu Polonez (nie w pełnej produkcji) od I 1984
- wprowadzenie światła przeciwmgłowego tylnego od I 1986 r.
POWRÓT DO MENU
                lub                
DALSZA CZĘŚĆ HISTORII
|
|
|
1-szy egzemplarz
1-szy egzemplarz
W fabryce
W fabryce
W fabryce
W fabryce
Nr 5000
W fabryce
W fabryce
W fabryce
W fabryce
Pół milionowy
|
|