Wykaz zmian

Wykaz zmian

Wykaz ważniejszych zmian wprowadzonych podczas produkcji:

  • zmiana kratki wymiany powietrza w słupku tylnym z wąskiej na szerszą od X 1968 r.
  • wał napędowy bezobsługowy (przeguby z własnym zapasem smaru) od numeru 58 140
  • dźwignia zmiany biegów na podłodze (tunelu) zamiast pod kierownicą od IX 1971 r.
  • zamknięty układ chłodzenia od 1972 r. od numeru 113 250
  • silnik spełniający warunki ograniczonej toksyczności spalin od III 1972 r. ( 1500 ;; nr silnika 67 980, 1300 ;; nr silnika 75 598 )
  • osłona wału napędowego zabezpieczająca wał przed opadnięciem na ziemię (w wypadku urwania) od nr 128 237
  • tylny most na drążkach reakcyjnych od nr 171 850
  • klamki kasetowe od nr 171 850
  • krata wlotu powietrza z tworzywa od nr 171 850
  • lusterko wsteczne bezpieczne od nr 171 850
  • miękkie uchwyty korbek otwierania okien od nr 171 850
  • hamulce z układem dwuobwodowym na przednie i tylne koła od 1972 r. od nr 131 705
  • kierownica bezpieczna od XII 1973 r.
  • elektryczny spryskiwacz szyby od XII 1973 r.
  • akumulator w obudowie przeźroczystej od I 1975 nr 283 735
  • zmiana wystroju zewnętrznego i wewnętrznego samochodu (MR 75) od III 1975 r.
  • wał rozrządu (typ 177) od III 1975 r.
  • nowa nagrzewnica oraz dwubiegowy silnik dmuchawy od III 1975r.
  • przełącznik przerywanej pracy wycieraczki od III 1975 r.
  • ręczny korektor ustawienia świateł mijania od III 1975 r.
  • silnik odprężony 1300 cm3 i 1500 cm3 od III 1975 r.
  • śruba mocująca przednie ramię górnego wahacza do nadwozia od V 1975 r.
  • tłoki produkcji WSK Gorzyce od I 1976 r.
  • pompa paliwa (zunifikowana z Fiatem 126P) od V 1976 r.
  • nowy tylny most od V 1976 r.
  • usunięcie podłokietnika środkowego oparcia tylnego siedzenia od V 1976 r.
  • usunięcie szyb obrotowych drzwi przednich i zastąpienie szybą stałą od V 1976 r.
  • wał napędowy o konstrukcji dotychczasowego wału kombi od VII 1976 r.
  • układ wydechowy o zmniejszonej głośności od IX 1976 r.
  • usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika ( 1500 ;; nr silnika 356 780, 1300 ;; nr silnika 211 622 )
  • przemieszczenie wszystkich przekaźników na prawą stronę od IX 1976 r.
  • zabezpieczenie wkręta regulacyjnego składu mieszanki wolnych obrotów w gaźniku przed samowolną regulacją od I 1977 r.
  • wprowadzenie wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby (kombi) od VI 1977
  • wprowadzenie koła kierowniczego i osłony z samochodu Polonez od IX 1978 r.
  • wprowadzenie innego sposobu otwierania pokrywy bagażnika ;; linką od wnętrza auta od IX 1978 r.
  • wprowadzenie w tłokach produkcji WSK Gorzyce trzeciego pierścienia zgarniającego z rozprężnym ekspanderem ( 1500 ;; od II 1979, 1300 ;; od XI 1978 )
  • sprzęgło z centralną sprężyną i nową tarczą (nie w pełnej produkcji) od I 1979 r.
  • usunięcie lampek sygnalizacyjnych otwartych drzwi i wprowadzenie w to miejsce odblasków od VIII 1979 r.
  • wydłużenie końcówki kołnierzowej starego mostu o 20 mm dla zunifikowania długości wałów napędowych dla obu tylnych mostów) od nr 614 691
  • zunifikowanie poprzeczki przedniego zawieszenia z poprzeczką auta Polonez od VIII 1979 r.
  • wprowadzenie zaworka w przewodzie odpowietrzającym (przy rurze wlewu paliwa zabezpieczenie przed wylaniem się paliwa w przypadku wywrócenia się auta) od XI 1979
  • wprowadzenie filtra paliwa na przewodzie pomiędzy pompą paliwa a gaźnika (filtr z samochodu Polonez) od XII 1979 r.
  • usunięcie listew progowych od VIII 1980 r.
  • dźwignia zwrotnicy z auta Polonez, uległ zmianie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z 3o 10' na 4o 30' od IX 1980 r.
  • wprowadzenie sprzęgła z centralną sprężyną w 100% produkcji od I 1981 r.
  • wprowadzenie wałów napędowych o średnicy 45 mm do wszystkich odmian od XI 1981 r.
  • wprowadzenie innego sposobu mocowania zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia od V 1982 r.
  • zmiana nazwy auta Polski Fiat 125P na FSO 125P oraz wprowadzenie nowego znaku firmowego na kracie wlotu powietrza od I 1983 r.
  • w zestawie wskaźników zastosowano czujnik temp. wody i poziomu paliwa z auta Polonez, powoduje to zmianę charakterystki czujników od I 1983 r.
  • alternator 9
  • diodowy i regulator napięcia z auta Polonez od I 1983 r.
  • wprowadzenie mechanicznego sterowania sprzęgła bez skoku jałowego (bezobsługowe) od VI 1983 r.
  • wprowadzenie małych kołpaków kół z czarnego tworzywa od IV 1983 r.
  • lampki boczne kierunkowskazów od IV 1983 r.
  • usunięcie lampki bagażnika, zapalniczki, gniazda zapalniczki oraz programatora przerwy wycieraczek (możliwośc podłączenia) od IV 1983 r.
  • usunięcie lampki oświetlenia schowka od IV 1983 r.
  • wprowadzenie klamek wewnetrznych i korbek opuszczania szyb z auta Polonez od IV 1983 r.
  • usunięcie listew zewnetrznych drzwi od IV 1983 r.
  • usunięcie odblasków drzwiowych od IV 1983 r.
  • podłokietniki starego typu ;; małe od IV 1983 r.
  • wprowadzenie zunifikowanego nadwozia pozwalającego na montaż silników zarówno z Fiata 125P i Poloneza od XI 1983 r.
  • wprowadzenie skrzynki biegów z auta Polonez od XI 1983 r.
  • wprowadzenie przekaźników małogabarytowych zgrupowanych w jednym miejscu od XI 1983 r.
  • silnik z samochodu Polonez (nie w pełnej produkcji) od I 1984
  • wprowadzenie światła przeciwmgłowego tylnego od I 1986 r.




POWRÓT DO MENU                 lub                 DALSZA CZĘŚĆ HISTORII

1-szy egzemplarz

1-szy egzemplarz

W fabryce

W fabryce

W fabryce

W fabryce

Nr 5000

W fabryce

W fabryce

W fabryce

W fabryce

Pół milionowy
Copyright 2004 - Luchio - All rights reserved.