|
Duży Fiat na wakacje
Samochód kempingowy powstał w 1973 roku w oparciu o samochód Polski Fiat 125 w wersji pick-up. Model podstawowy też był pojazdem prototypowym w tzw. odmianie ekonomicznej przedstawionej w 1972 r. na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Do napędu służył czterocylindrowy silnik typu 1 15 C 076 osiągający moc 51,5 kW, zespolony z czterobiegową-skrzynią przekładniową. Nadwozie kempingowe wykonane zostało z płaskich płyt i zaopatrzone było w trzy okna. W przedniej części dachu zabudowano wywietrznik o dużych wymiarach. Samochód ten przedstawiono na wystawie "Warszawa XXX" we wrześniu 1974 roku.
W 1980 roku Zakłady Sprzętu Domowego i Sportowego w Niewiadowie wystawiły na Międzynarodowych Targach Poznańskich kolejną propozycję samochodu kempingowego, opartego tym razem na produkowanym seryjnie Polskim Fiacie 125p w wersji pick-up. Nadwozie mieszkalne oznaczone symbolem N-249 można było zdjąć, a samochód wykorzystywać jako dostawczy. W bocznych ścianach nadwozia wbudowano okna otwierane, a na dachu w części przedniej mały wywietrznik. W tylnej części dachu duża podnoszona klapa pozwalała na zwiększenie wysokości wnętrza.
|
125p kamping
|
125p kamping
|
|
|
|