|
Rajdowe monstrum
W drugiej połowie lat 70-tych w Zakładzie Sportu FSO kierowanym przez znakomitego rajdowca Andrzeja Jaroszewicza powstała wyczynowa wersja samochodu PF 125p, oznaczona jako "gtj". W samochodzie tym zastosowano silnik pochodzący z montowanego w Polsce PF 132p , który miał 2000cm3 pojemności i moc 112 KM przy 5600 obr/min. Wystarczało to do rozpędzenia ważącego zaledwie 850kg wozu do 185km/h. Na zdjęciach jest to ten z dużym statecznikiem z tyłu, pogrubionymi błotnikami i z dwukolorowym (biało-czerwonym) malowaniem.
Powstał w jednym egzemplarzu, po pewnym czasie został przerobiony na wersję wyścigową z 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1840 cm3 i mocy 198 KM przy 7400 obr/min. To monstrum potrafiło rozpędzać się do 210 - 240 km/h (w zależności od przełożenia). Zdjęcia w 3-cim rzędzie obok.
Oprócz tego powstało też kilka (?) samochodów "cywilnych" z silnikiem 2000cm3, miały dużo plastikowych spojlerów, dodatków i wlot powietrza na masce z napisem 2000 gtj.
|
|
|
GTJ Prototyp II
|
GTJ Prototyp II
|
Niewiadomo dokładnie...
|
...co to za modele
|
"Cywilne" 2.0
|
"Cywilne" 2.0
|
"Cywilne" 2.0
|
GTJ prototyp I
|
|
|
|