|
Pierwszy minivan na świecie ?
W 1960 roku wykonano prototyp siedmioosobowego mikrobusu, w którym wykorzystano główne zespoły Syreny. Formę zewnętrzną tego pojazdu także projektował inż. Cezary Nawrot. Nadwozie o konstrukcji mieszanej drewniano-stalowej przystosowane było do małoseryjnej produkcji poza FSO. Blaszane elementy poszycia zewnętrznego nie wymagały głębokiego tłoczenia. Wewnątrz nadwozia umieszczono trzy rzędy siedzeń. Po wyjęciu dwóch tylnych rzędów tworzyła się stosunkowo duża (1,7 X 1,3 m) płaska powierzchnia ładunkowa, ponieważ w tylnym zawieszeniu zastąpiono wysoko umieszczony poprzeczny resor piórowy drążkami skrętnymi, które współdziałały z wahaczami wleczonymi. Do napędu pojazdu służył silnik typu S-15, który był zblokowany ze standardową skrzynką przekładniową i przekładnią główną. Przednie zawieszenie oraz układy kierowniczy i hamulcowy pozostały bez zmian.
Mikrobus mieści wygodnie 7 osób lub 2 i sporą ilość bagażu. Sporą, bo dopuszczalne obciążenie mikrobusu wynosi 480 kg podczas gdy sam pojazd waży zaledwie 900 kg. Jest więc tylko o 70 kg cięższy od seryjnej syreny 101.
Szkielet mikrobusu wykonany jest z drewnianych listew i obity jest cienką blachą, a pokrywa silnika wykonana jest z plastiku.
POWRÓT DO MENU
                lub                
DALSZY CIĄG HISTORII
|
|
|
Syrena Mikrobus
Syrena Mikrobus
Wymiary
Wnętrze
Syrena Mikrobus
|
|