|
Uwaga !!!! Autor strony nie ponosi odpowiedzialności za poniższy tekst. Jest to jedynie przedruk artykułu z pewnej polskiej gazety, nie sprawdzony przeze mnie osobiście.
Budowę Syreny Cabrio rozpoczynamy od wyznaczenia linii ciecia dachu , około 15 cm od górnej krawędzi szyby. Podcinamy również słupki dachowe. Wykonujemy to szlifierką kątową. W celu wzmocnienia ramy przedniej szyby obciętą krawędź dachu należy zagiąć gumowym młotkiem o około 5 cm by powstał profil zamknięty. Spawamy teraz całe nadszybie spawem ciągłym. Dodatkowym wzmocnieniem będą rurki metalowe wstawione w boczne słupki przedniej szyby, których wystające końce przykręcamy śrubami lub spawamy do nadwozia. Tak spreparowana rama jest bardzo wytrzymała i sztywna. Stanowi ona rodzaj pałąka bezpieczeństwa w naszym pojeździe.
Przechodzimy teraz na tył nadwozia i odkręcamy tylne, błotniki oraz wyjmujemy zbiornik paliwa. Następnie przecinamy Syrenkę w miejscach pokazanych na rysunku.
Wycinamy około 30 - 40 cm podłogi i bocznych ścian bagażnika. Ciecia prowadzimy równolegle do siebie aby ułatwić sobie późniejsze spawanie. Odcięty tył przekładamy następnie do głównej części nadwozia i przyspawujemy. Ponownie spawem ciągłym. Skrócenie bagażnika usztywnia całość nadwozia. Wraz z tylna częścią nadwozia przesunęła się do przodu poprzeczka wzmacniająca, znajdująca się pod tylną półką co od razu usztywniło słupki środkowe. Przesunął się też wlew paliwa , co jest korzystne gdyż zbiornik także zmienia miejsce. Jest teraz mocowany przed tylnym resorem, bezpośrednio pod obecnym wlewem paliwa. Miejsce to jest o wiele bezpieczniejsze od poprzedniego gdyż znajduje się ono w obrysie ramy.
Ramki drzwi obcinamy przy dolnej krawędzi szyby i przy trójkątnym okienku. Nie wyrzucamy ich, lecz wykorzystujemy wspawując jako wzmocnienie słupków środkowych. Po tym zabiegu drzwi zamykają się równie pewnie jak w wersji z dachem. Szyby w drzwiach bocznych wyglądają trochę dziwnie gdyż ich linia wznosi się, zamiast opadać ku dołowi. Wystarczy zamienić szyby miejscami i już wygladają normalnie. Tylne błotniki rozcinamy tak jak to widać na zdjęciu, następnie nakładamy jednią połówkę na drugą i odrysowujemy na niej linię cięcia, Po usunięciu zbytecznych fragmentów błotnik spawamy lub kleimy żywicą zbrojoną watą szklaną. Gotowy element szpachlujemy i wykańczamy.
Z tylnego resoru wyjmujemy dwa pióra. Trzecie i ostatnie - najmniejsze. Dotychczasowe opony 155 x 15 zamieniamy na 145 x 15. Zwiększa to komfort jazdy. Dach wykonany u tapicera z wykładziny dywanowej rozpinamy na dwóch pałąkach z pręta metalowego. Jednym stanowiącym przedłużenie słupka środkowego i drugim uzupełniającym kontur dachu i napinającym go. Klamrę mocującą pasy bezwładnościowe mocujemy na ramie oparcia fotela na wysokości ramienia.
Kolejną czynnością jest uzupełnienie części chromowanych. Są to kołpaki , oprawki swiateł i kierunkowskazów, zderzaki , klamki , ramka kraty wlotu powietrza , listwa ozdobna deski rozdzielczej , znak i numer firmowy, popielniczka, podstawki pod ośki spryskiwaczy, końcówki spryskiwaczy. Prędkość takiej Syrenki to 120 km/h lecz jej przyspieszenie jest znacznie lepsze.
Czas budowy to 1 miesiąc pracy w warsztacie.
Uwaga !!!! Autor strony nie ponosi odpowiedzialności za poniższy tekst. Jest to jedynie przedruk artykułu z pewnej polskiej gazety, nie sprawdzony przeze mnie osobiście.
POWRÓT DO MENU
                lub                
DALEJ DO GALERII
|
|
|
Widok na skróconą tylną część nadwozia
Sposób cięcia i składania aby uzyskać skrócone nadwozie. Szczegóły w opisie
|
|