Prototypowy Star 25

Szybki rozwój techniki samochodowej oraz wzrost wymagań krajowych i zagranicznych odbiorców zmuszał pracowników Biura Konstrukcyjnego Przemysłu Motoryzacyjnego w Warszawie i Łodzi do prowadzenia dalszych prac nad ulepszaniem konstrukcji Stara. Doprowadziły one do powstania w 1956 roku prototypu uniwersalnego samochodu ciężarowego Star 25 o ładowności 4 ton. Został on wyposażony w zmodernizowany silnik typu S-470, którego moc zwiększono w stosunku do S-42 0 7,4 kW. W układzie napędowym zastosowano nową skrzynkę przekładniową o pięciu przełożeniach, przy czym bieg czwarty był biegiem bezpośrednim, a piąty był nadbiegiem. Dźwignię zmiany biegów umieszczono pod kierownicą, podobnie jak w samochodach osobowych z tego okresu. Zwiększono także przełożenie przekładni głównej, co w połączeniu z innym stopniowaniem skrzynki przekładniowej poprawiło dynamikę i ekonomię pojazdu. Dzięki nowej kabinie typu K-26 zmienił się zasadniczo wygląd samochodu oraz zdecydowanie poprawiły się warunki pracy kierowcy.

Znacznej poprawie uległa widoczność z miejsca kierowcy przez zastosowanie giętych szyb przednich i szyb narożnikowych w tylnej części kabiny. Wprowadzono także pełną izolację cieplno-akustyczną. Ten model Stara nie doczekał się jednak produkcji, natomiast niektóre jego zespoły były stopniowo wprowadzane w kolejnych wersjach produkcyjnych.