1-szy rząd - mikrobus wycieczkowy z FSO
Pierwszy z przedstawionych samochodów to mały wagonowy mikrobus przeznaczony do przewozu grup wycieczkowych po terenach fabrycznych FSO. Poza kierowcą mógł przewozić 6 osób. Pojazd charakteryzował się małymi promieniami wszystkich krawędzi nadwozia oraz dużą powierzchnią szyb. Dodatkowe okna umieszczono w dolnej części drzwi przednich oraz w pionowej części ściany przedniej - przez co ułatwiono kierowcy manewrowanie w ciasnych halach fabrycznych. Druga para szerokich drzwi bocznych pozwalała pasażerom na wygodne zajmowanie miejsc.
2-gi rząd - Kryptonim 1,2
Od 1981 roku zaczęto pracować nad przyszłościowym samochodem mogącym zastąpić PF 125p. Roboczo pojazd ten nazwano 1,2 z racji przewidywanej pojemności skokowej silnika. Prototyp powstał rok później w Pimocie (Przemysłowy Instytut Motoryzacji i Ośrodek Badawczo-Rozwojowy FSO). W celu przyspieszenia budowy tego wzorca wykorzystano płytę podłogową z Fiata Ritmo. Szkielet nadwozia o stylizacji stanowiącej własną koncepcję, a także metalowe poszycie jego elementów zaprojektowano przy użyciu odpowiedniego programu komputerowego. (Jak spojrzeć na fotki oryginalnych Ritmo z tamtego okresu to niewiele się różnią od tego samochodu... ale to pozostawiam ocenie czytelnikowi)
Do napędu 1,2 stosowano różne silniki o pojemności 1200 cm3, ale mechanizm hamulcowy, zawieszenia kół, instalację elektryczną samochodu wykonano we własnym zakresie.
3-ci rząd - Furgon
Fourgon dla lubelskiej FSC z 1978. Zaprojektowany przez Cezarego Nawrota
4-ty i 5-ty rząd - samochody nieznane
Jak ktoś cos o nich wie to prosze pisać !
6-ty rząd - terenówka z PIMOTu
Zdjęcia terenowego samochodu także z PIMOT'u oznaczonego BR83 zbudowanego na bazie Poloneza
|
|
|
|
|