|
Początki rajdowej legendy
Rajdowy Polski Fiat 125p jest bardzo często mylony z Polskimi Fiatami 125p w wersjach Akropois i MonteCarlo. Wymienione dwie wersje powstały po sukcesach sportowych dla ich uczczenia, a nie by na ich do tych rajdów przystępować.
Aby samochody sportowe z FSO mogły starować w rajdach w klasach samochodów seryjnych musiało powstać przynajmniej 500 sztuk takich samochodów. Startowali więc na nich wszyscy ówcześni polscy rajdowcy, ale jakoś nie chce mi się wierzyć by tych rajdowych samochodów powstało aż tyle.
Od Akropolisa i MonteCarlo można odróżnić wersję z 1972 po tym samym co produkowane wówczas modele seryjne. Akropolis i MonteCarlo to typowe przejściówki, czyli plastikowe atrapy chłodnicy. Oryginalny rajdowy 125p miał atrapę chromowaną. Poza tym różniły się napisami z boku nadwozia. Akropolis i MonteCarlo miały na niebieskim pasku napisy zgodne z ich nazwami + pojemność silnika. Oryginalny rajdowy 125p miał napis "Polski Fiat 125p".
Rajdowy Polski Fiat 125p miał silnik 1575cm3 o mocy 105KM.
Takie samochody zdobyły właśnie w klasie 1600 1-sze miejsca w rajdach Monte Carlo i Akropolisu i niejako dla wykorzystania tego sukcesu na polu finansowym stworzono w 1974 roku serie Akropolis i MonteCarlo.
Trochę to wszystko pomieszane, w najbliższym czasie postaram się opisać rajdowe sukcesy Polskich Fiatów z uwzględnieniem jakie wersje w którym rajdzie startowały, może coś sie wyklaruje.
|
Rajdowy 125p
|
Rajdowy 125p
|
Rajdowy 125p
|
Rajdowy 125p
|
Rajdowy 125p
|
Rajdowy 125p
|
|
|
|